torsdag 15 april 2010

Trädgårdsarbetare med bisyssla..........

.... det är så himla härligt att se , bina har i alla fall inte ställt in sina flygningar pga av askmolnen ;) Ännu!!
Jag hoppas att de håller igång i några dagar till, det är vad som fattas innan de första persikoblommorna slår ut. Misstänker att jag måste hjälpa bina med en pensel, men jag extra-knäcker så gärna som bi. Älskar trädgårdsarbete!
.
Vårblommor även inomhus, ja, ja, jag vet..... De blommar året runt! Men de lyser mer när solen skiner, som om de solar sig.
.
I kväll är det Allt om Mat som gäller, nya numret damp ner i brevlådan idag. Vårmat, mums!
.
Har en festmiddag att planera till lördag - makens försenade födelsedagsmiddag. Vädergudarna har inte utlovat världens bästa helväder, så det är i alla fall inte grillen som gäller.
.
Ha en underbar torsdagskväll för i morgon är det fredag. Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Ja det kan man verkligen kalla bisyssla! Men värre sysslor finns det ju.
Det är verkligen lugnare nu. Vi bor rätt nära en flygplats och i normala fall kommer det flera plan i timmen över oss. Men jag kan inte påstå att jag saknar det. Synd bara om alla som inte kommer hem - eller iväg!

Ha en skön helg!
Kram Elle