onsdag 7 april 2010

Mmmmmysigt i vårsolen........

...... hur mysigt som helst, 15 grader och sol från en klarblå himmel. Gräslöken har kommit upp, matjessillen står i kylen, hmmmmm......... det är allt lite lockande! ;o
.
Såna här vit-blåa godingar (tror det är scilla av något slag) växer som ogräs i rabatter, i gräsmattan, ja snart överallt. Men de är söta och de doftar gott och lockar till sig en hel del flygfän.
.
Ett styck nyplanterad röd zellernöt, instänglad för att den inte ska rymma tillbaka till Österlen. Näe inte riktigt sant, hönsnätet är till för att även här hålla kaninerna borta.
.
Måste bara visa hur det ser ut i samma region som den röda hasseln. Till vänster sitter två vinbärsträd, ett rött och ett vitt. I den halvmåneformade rabatten är redan tre skatter planterade, damascenarosor Mme Hardy. Det ska ner Fresia rosor och lavendel i mängder vad tiden lider. Precis där mitt namn står ska havtorn planteras.
Den nogsamma ser att det inte är nät runt mina rosenskatter, det beror på att det sitter pinnar med stinkande rå-väck runt hela rabatten (fniss) Kaninerna håller sig på behörigt avstånd, men det luktar pyton!!
.
Nog med trädgårdsdrömmar för ikväll. Ha de gott. Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Även här har gräslöken vuxit till sig rejält! Jag planterade om den igår, eftersom jag röjde lite i min "örtträdgård". Blir väl bilder på den framöver.
Solen sken och det var över 20 grader igår. Idag har vi tyvärr inte lika fint...
Ha en skön dag!
Kram Elle