söndag 14 mars 2010

Söndagsfika, nån..............?

....... eller föredrar du att börja med en stadig frukost, löskokt ägg, soygurth med müssli, grapefrukt, juice och te.......

........ eller bara en frukt........

...... kan jag kanske fresta med nybakat surdegsbröd av dinkel, fullproppat med pumpafrön, solrosfrön och sesamfrön.......

...... eller tillhör du de som kastar sig direkt över de nybakade ljumna kanelbullarna?

Och sedan avslutar med smulpaj fylld med hallon, blåbär och vinbär. Serverad ljummen med iskall vaniljsås och te eller kaffe.
.
Det har varit en helt fantastisk dag. Det underbara vädret lockad upp mig ur sängen tidigare än normalt, jag satte t.o.m. igång med första baket redan åtta i morse.
.
Jag har även dragit över hela huset med snabeldraken, behövdes kan jag lova ;) Tog en promenad runt i trädgården med sekatören och har tagit in allsköns kvistar som ska få bli fin-fina till påsk.
.
Jag får så enorma mängder med positiv energi av solen, det spritter i hela kroppen. Hoppas bara att det inte går en säkring;)
.
Nu tar arbetet vid att fixa till alla bilder jag tagit i helgen, ska bli kul..
.
C U Tjingeling

Inga kommentarer: