lördag 27 mars 2010

Naturens under.......

......... är helt underbara! I går, fredag, 18 grader i skuggan :O och en halvdag i Växjö.
I dag 15 grader i skuggan och halv städdag på golfbanan. Det blev en del tid över för mig och kameran ;O
.
Äntligen har de stackars bina har vaknat, efter en mycket lång vinter. Jag hoppas att detta betyder att många har överlevt vintern. Vi behöver deras hjälp i trädgården, äppelträd, körsbärsträd alla bärbuskar och jordgubbar.
.
Även skogsmyrorna har vaknat, den här stacken har haft en tuff vinter. Halva stacken var raserad, men många var pigga och hade redan börjat reparera.
.
Vintern har varit tuff även mot lite större djur, väldigt många fåglar har fått flyga vidare till nästa värld men lämnat sin fjäderdräkt kvar. Trots tragiken är det svårt att låta bli att beundra de vackra fjädrarna.
.
Plantagen fick ett besök igår, det blev en"låda" sättpotatis. Vi har ett minimalt trädgårdsland numera, men jag tycker om hemodlad potatis. Det fick bli sättpotatis därefter, en låda med gourmetpotatis. Jag hoppas att de får plats ;)
.
Avslutar med att sukta er med lite påskgodis, dock inte för mig, men för resten av familjen !
.
Ha en bra lördagkväll. Tjingeling

Inga kommentarer: