lördag 27 februari 2010

Vårtecken i februari

Tänk vad fort vädret vänder. I går hade vi ett helt underbart väder, solsken från en klarblå himmel och 5 grader varmt :))
Det töade på ordentligt och snön formligen rann bort!
.
Idag har vi inte samma fina väder, men det är lika varmt.
Gissa vad som redan tittar fram! SNÖDROPPAR ;) de första för året.

Blomsterlandet fick ett besök igår, jag köpte in lite skuggväv för att kunna täcka de känsligaste växterna för den obarmhärtiga vårsolen. De fick även äran att förse mig med lite timjan. Den får stå i köksfönstret till det går att sätta ut den.

På återsyn. Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Visst är det något speciellt när man ser de första vårdropparna.
Jag hade själv en timjan i trädgården förra sommaren, det var nog den ört jag använde mest. Kan även rekommendera citrontimjan, som jag tycker ännu bättre om än den vanliga.
Ha en skön kväll!
Kram Elle