fredag 5 februari 2010

Hattparad & Kalmar

Jag har en viss svaghet för huvudbonader, gärna då av hattform.

Äldre herrhattar har jag en speciell förkärlek för. De två översta prydde min morfar på den tiden det begav sig.

Denna vintriga yllehatt prydde min makes morfar på sin tid.



Denna panama-liknande skapelse införskaffade jag mig för närmare 25 år sedan, i Gallerian i Stockholm. Jag har den i trädgården soliga, varma dagar för att skydda mitt arma huvud ;)

Emedan denna skapelse används flitigt på golfbanan i samma syfte, men den sitter bättre på huvudet. Dvs jag känner mig som Greta Garbo ;))

Efter hatt-inventeringen begav sig delar av familjen in till Kalmar för fönster-shoppping i det helt underbara vintervädret.

Som ni förstår av bilderna drog det ihop sig till en kall kväll. Då lämnade vi kusten och åkte hemmåt i dimman och det var 5 grader varmare hemma!
.
En helt fantastisk vinterdag!
.
Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Jag minns att min morfar alltid bar hatt på vintern. Man har även berättat att farfar som ung hade väldigt tjockt hår och var tvungen att klippa håret väldigt ofta för att hatten annars blev för trång!
Kram Elle