tisdag 26 januari 2010

Vårlängtan

15 minus och hot om snöstorm, näe nu har jag ledsnat. Nu längtar jag till våren!

Jag har letat fram mina långsamma frön och är redo att sätta dem. Börjar med chili och tomater, till helgen måste jag nog ta mig till Växer och köpa lite blomsterfrö också :))

Jag längtar verkligen efter våren och alla härliga vårblommor. Det är alltid lika spännande att se vilka som återkommer och vilka helt nya som dyker upp.

På våren är hela trädgården en kakofoni av färger. Lökväxter kommer "överallt", planerade i rabatter, helt oplanerade och förvildade i gräsmattorna. Det är väl det som är charmen med en gammal uppväxt trädgård, du kan bestämma en del men det mesta bestämmer trädgården själv.
.
Med hopp om en snar vår. Tjingeling

2 kommentarer:

Elle sa...

Du tänkte på mig, vad gulligt av dig! Men jag bor inte i södra, utan i västra Tyskland, fast lite bergigt är det hos oss det stämmer. Även här är det riktigt "knarr-under-fötterna-kallt" och jag bara lääääängtar till våren! Men den kommer...så småningom.
Kram Elle

Elle sa...

Tack för din kommentar...stötdämpare var ett bra uttryck!! Kanske man även kan kalla det airbag...?
Vänner är viktiga. De få "riktiga" jag har är viktiga och det är skönt när man kan stödja varandra när det känns jobbigt.
Kram Elle