onsdag 20 januari 2010

Padda "the gate-keeper"

Får jag introducera min vackra betongpadda, från Kivik och Ulriksdals Trädgård, vaktar normalt sett vår trädgård men just nu har reviret minskats ner till växthuset.
Den ljuvliga grå stammen tillhör vårt snart 10 år gamla fikonträd. Vi dristade oss till att plantera om det förra året. Det var så tungt att hantera!
Trots att den nya krukan är nästan dubbelt så stor är det är lättare att hantera trädet nu. Vis av erfarenheten från våra stora agave fick även fikonträdet en "lättvikts" kruka.
Det finns gott hopp om en vår för både blad och fikon är på gång redan.



En, lite suddig, bild på min minsta oliv. Men jag är så stolt över den, har dragit upp den från scratch!

Kollar mina rosmarin varje dag snart, vill inte missa första blommorna. De är så fantastiskt vackra!

Snart är det äntligen dags att så lite långsamma frön inför sommaren. Längtar :))

Fortfarande knockad och tom hemma från jobbet. Känns som om hjärnan har lagt sig delvis utanpå skallbenet idag! Inget vidare trevligt.

Tjingeling, med hopp om bättring

1 kommentar:

Elle sa...

Verkar som om de flesta dras med en häftig förkylning just nu. Jag har själv problem med bihålorna sen början av december. Har väl med årstiden att göra helt enkelt.
Vem längtar inte till våren nu...de första blommorna...värmen...dofterna...solen...
Som du sett hade jag turen att njuta av ett par timmars "vårkänsla" idag, skickar ett par solstrålar till dig och önskar dig god bättring!
Kram Elle