onsdag 13 januari 2010

Mumsiga bäriga muffins

I kväll fick Leila stå för bakinspirationen!



Jag blev så himla sugen på bäriga muffins. Plockade upp lite blandat från frysen, det blev hallon, björnbär, jordgubbar, blåbär och vinbär.

Jag gjorda Leilas grundmuffinssmet, men mjölkfri och utan citronskal.

Ner med bären i tillsammans med smeten i formar och skjuts in i ugnen.


Efter 20 minuter, 12 fantastiska muffins. Vidunderligt goda med smak av sommar!

Mumsigt värre med en kopp te.




Jodå, det blev Kalmar igår, dottern fick äntligen tag i lampor. Men jag fick inte tag i något skåp :(
Men det går väl fler resor in till Kalmar kan jag tro!

Nu är jag allt lite sugen på att kolla runt lite bland bloggarna.
Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Mmmmm, vad gott det ser ut! Man känner nästan bärdoften!
Skickade dig en kommentar häromdagen, men den verkar ha fösvunnit på vägen...jag är ju nybörjare, så kanske det blev fel.
Tackar dig även för dina besök hos mig, det gör mig jätteglad! Kram Elle