måndag 11 januari 2010

Alternativ till snabbmats lunch - Mjölkfri "Risifrutti"

Jag har haft en stor förkärlek till "Risifrutti" i snabbmatshyllan, men sen jag blev mjölkfri har det varit stopp. Under julen hittade jag ett alternativ som jag vill tipsa om - inte nog med att det blir mjölkfritt det blir även bra mycket nyttigare och går att förbereda.

Koka risgrynsgröt enligt instruktion på risförpackningen - men ersätt mjölken med hälften Oatleys Matgrädde och hälften Otleys Havredryck. Tillsätt salt men absolut inget socker och gärna en kanelstång och en halv vanlijstång.
Låt gröten kallna, vispa upp Go Green Visp. Blanda den kalla gröten med Go Green Visp, smaka eventuellt av med socker.
Jag blandar det portionsvis och det är perfekt att ta med som lunch med lite jordgubbssylt. Mums!
Tjingeling

Inga kommentarer: