onsdag 16 december 2009

Son med körkort i snökaos

Det var därför jag skulle ha semester idag, sonen skulle skriva och köra upp för körkort. Han klarade det! Trots snökaos och oplogade vägar.
Vi festade till det lite mellan skrivning och uppkörning, med varsin räkmacka och en balja te.

Nybro är normalt sett en av våra tråkigaste större orter, men med lite snö blir allt lite trevligare. Hittade faktiskt några pärlor, en liten butik som hade te, choklad och "presenter". Men det var presenter i min smak! Mycket Sia och Granit. Blev lite te och julklappsdekorationer med hem.
En annan som hade mycket vintage, hade kunnat köpa en hel del med mig hem. Men, men...... En annan gång kanske.

Det blev Kalmar, med en nybliven körkortsägare vid ratten. Ikea, Stadium, Media Markt och City Gross. Fick både julklappar, nyttigheter och festmat till kvällen med hem.


Väl hemma, hade julklappen till mig dykt upp. Bröd och Kaffebröd av Jan Hedh, favoriten över alla! Nu har jag kvällslektyr ett bra tag framöver. Tur att det snart blir lite sammanhängande ledighet så att jag kan baka mig igenom boken. Jag lär plåga er med rapport längre fram!
Tjingeling

Inga kommentarer: