söndag 20 december 2009

Fjärde advent....

...... och hemma igen. En helg som varit känslosamt mycket jobbig för mig, men jag är glad att vi prioriterade att åka. Min mor är mycket svårt sjuk i sitt tredje återfall av bröstcancer, och det ska väldigt mycket till om hon ska klara detta.
Men vi kunde träffas innan jul, och det var viktigt för oss alla!
Vi körde från 1/2 meter snö genom omväxlande snöstorm och fantastiskt vinterväder. Vi stannade till i Fårbo, hos Marsöfiskarna, och köpte rökt lax och ål till julbordet. Och getost! Blåmögel, vällagrad, spännande!
När vi kom hem var det -16 grader, hua! Jag fick tom höja värmen på fläkten i växthuset.

Jag hoppas att vi får stor glädje av mistlarna, när snön är borta ska jag prova att "sätta" fröna i mina äppelträd.

En blommande hyacint, brukar vara försiktig med dem, är allergisk! Men jag måste ha någon vit varje år, det är ingen jul utan hyacinter.

Bjuder återigen på min vackra Cambria, som blommar för andra eller tredje året till jul.


Vit Phalenopsis tillhör standarutrustningen till jul, som tur är blommar de alltid om och vid samma årstid. Mina äldsta är nog fem år gamla. Snart kommer många av mina fönster lysa vita av Phalenopsis.
Nu ska jag kolla in era bloggar!
Tjingeling.

Inga kommentarer: