tisdag 17 november 2009

Man ska va snäll mot de som är mindre........

Vi har alltid solrosfrön till de små fåglarna som annars skulle svälta. Vi köper 25 kg's-säckar och de är inte snygga att ha i hallen. I stället köpte vi en tunna på IKEA, perfekt! 15-20 kg ryms i tunnan.

Det händer inte mycke nu! Det är ylle grått hela dagarna och fuktigt som i en ångbastu, men kall sådan . Usch!


Som ett ljus i mörkret har mina kaktusar börjat blomma. För mig är jul och advent vita blommor, inte röda! Därför kan mina fönster börja betraktas som adventspyntade, kaktusarna är fulla med knopp, en del har tom börjat blomma. Mina orkideér är också fulla med knopp och även de har börjat slå ut. Härligt!

Kommer, faktiskt, att så smått börja plocka fram lite annat under veckan och nästa helg (jag brukar tjuvstarta - men är snabb undan med allt igen).

En positiv sak till; Vi är med toa igen, maken lyckades få alla gamla rör täta.

Tjingeling.

2 kommentarer:

Bluggi buggi blogg sa...

Sant det. Har vært ute og kjøpt fuglemater og en stor pose med fuglemat i deg. Også er det så koselig med fugler i hagen :)
Trude :)

kullervilla sa...

Vilken smart förvarnings tunna och dessutom är den snygg.
Vi ger också fåglarna frö, äpplen och talgbollar hela vintern. Ett härligt fågelliv får man i trädgården som tack.
Kramiz//kullervilla