söndag 25 oktober 2009

Vintertid i Kalmar...........

Första dagen med vintertid, då spelar det ingen roll att vi tog sovmorgon. Det var riktigt goda tider ändå! Långfrukost med både ägg, kräm och havremjölk, mackor, te och juice följt av nybryggt kaffe. Kan det bli bättre?

I veckan var det en annons i Barometern som lockade. Vi vet ju att det finns stora valnötsträd i den nämnda gården och de brukar ha försäljning av årets skörd.

Men ack vad vi bedrog oss, antingen hade de till försäljning eller också kom vi försent. Det blev ändå en skön promenad inne på gården. Jag har bott i Kalmar län i 21 år och det var första gången jag var på insidan om planket!
Med ett torrdass som liknar detta hade även jag köpt tanken!




Två av de riktigt stora valnötsträden som finns inne på gården.

Det var lång kö till försäljningen av olika sylter och marmelader som var tillverkade av gårdens frukter och bär. De hade lite lotteri och försäljning av hembakat.

Vi for ut till Hansa City och kollade in det nya "Mode Centrum" som slog upp portarna i fredags. Men........... Inte i min stil!
Vi var in på Bauhaus en runda och dottern hittade de mest fantastiska "öronmuffarna", Rudolf med röda mulen på bägge sidor om huvudet. Men jag tror inte att hon tar dem till skolan nästa vecka!!!
Bauhaus hade fullt av juldekorationer för den som ville ha, men inte jag!! Jag är inte riktigt förtjust i den typen.
Nu står surdegsbröd på jäsning och stenskivan ligger iugnen på uppvärmning. Blir nybakat i morgon till frukost!
Tjingeling

Inga kommentarer: