tisdag 30 juni 2009

Tid, tid, tid.................

.....var tar tiden vägen? Tid är det enda hela mänskligheten har gemensamt, alla har vi 24 timmar per dygn och 7 dygn per vecka. Det gäller verkligen att ta till vara på den tiden man får, men just nu känns det som om någon stjäl min tid....
Ytterst lite av den gångna veckans tid la jag på balkongen en förmiddag med underbart väder. Jag tillhör den delen av mänskligheten som kan vara still en minut i taget. Så jag behövde inte bekymra mig om att bli bränd av solen, precis.

En dag av tiden la vi, faktiskt nästan hela familjen, i Sölvesborg med omnejd. Sonen spelade golf i dagarna tre, så vi tog en av dagarna för att titta på och heja på "våra" spelare.
Passade på att ta en titt på omgivningen också, bla annat "Slottet" som skulle kunna ha varit en fantastisk turist-upplevelse. En herrgårds byggnad, ladugårdar med halmtak som omgärdade en stensatt gårdsplan, park och trädgård med dammar och månghundraåriga bokar och ekar. Allt med en fatastisk potential som kändes bortslösad. Döm själva, detta är utsikten från "slotts-ruinen".

Hällevik, däremot, kändes både genuint och samtidigt turistvänligt. En snabb promenad ut på piren i gästhamnen belönades med en fantastisk utsikt mot havet och Hanö.
Nu har vi en ny vecka med nya utmaningar, dels på jobbet och dels i trädgården.
Tjingeling!



Inga kommentarer: