onsdag 27 maj 2009

Vilken pärs....


två hela dygn med migrän. Kände mig väldigt lustig hela måndagen och framåt eftermiddagen kom signalerna, omisskänliga. Mina konventionella mediciner fungerade inte och det har inte hänt på 10-15 år. Bara att be om skjuts hem! Sov några timmar men....... Till slut testade jag ett tips från en av våra golfvänner; Vitargo - carboloader, 8 dl på en gång. Något av det värsta jag druckit, men det fungerade, efter ca 1 timme började det värsta att lägga sig. Tyvärr har jag tvingats stanna hemma från jobbet i två dagar pga efterdyningarna.


I trädgården händer det grejer må jag säga. Värmen gör att allt kommer på en gång. Tyvärr har vi under det senaste dygnet haft en mycket kraftig blåst, fikonet har nästan förlorat alla sina löv. Tur att vi har fått upp vindskyddet, annars hade nog det mesta blåst sönder.
Har skolat om 50 tomat, paprika och pepparplantor som nu fått flytta in i det tömda och rena växthuset.

C U

Inga kommentarer: